Najczęstszym problemem związanym z psimi zębami jest odkładanie się kamienia nazębnego, co może doprowadzić do zapalenia dziąseł, zapalenia przyzębia i paradontozy.

kamień na zębach u psa

Zapalenie dziąseł, a także ruszające się zęby są dla psa bardzo bolesnymi dolegliwościami, dlatego też ważny jest przegląd i częste kontrole stanu uzębienia. Dodatkowo bakterie towarzyszące kamieniowi nazębnemu mogą być przyczyną chorób serca, wątroby, nerek i innych narządów wewnętrznych. Kamień nazębny usuwany jest przy pomocy piezodentu. Zabieg wygląda tak jak usuwanie kamienia u ludzi, jest bezbolesny i bezstresowy. Jedyną różnicą jest narkoza. Pies to nie człowiek i nie będzie stał spokojnie z otwartym pyszczkiem u dentysty.

Kamień na zębach u pas
Czasem podczas zabiegu usuwania kamienia nazębnego niezbędne jest wyrwanie jednego lub nawet kilku zębów. Przyczyną tego może być długotrwały stan zapalny, obecność ropni okołozębowych, a także ruszające się zęby. Aby zapobiec powstawaniu kamienia na zębach warto zadbać o profilaktykę.

Kamień na zębach u pas

Jest wiele metod i sposobów na dbanie o higienę jamy ustnej psa. Podawanie psu gryzaków, a także suchej karmy to jedne z najprostszych metod czyszczenia zębów. Zalecane jest także mycie zębów przy pomocy szczoteczki i pasty przeznaczonej specjalnie dla psa. Pasty stomatologiczne przeznaczone dla ludzi nie nadają się do czyszczenia zębów u zwierząt. Zwierzak może czyścić swoje zęby także podczas zabawy. Istnieje dużo zabawek typu „dent”. Posiadają one liczne wypustki i kolce które ocierając się o zęby podczas zabawy czyszczą je.

Akcesoria do czyszczenia zębów

Jeśli u psa jest już obecny kamień nazębny (żółty nalot) to nie usuniemy go przy pomocy pasty czy gryzaków. Taka sytuacja wymaga czyszczenia specjalistycznego, u lekarza weterynarii, przy użyciu piezodentu. W razie pytań i wątpliwości  zapraszamy Państwa do naszego gabinetu na konsultacje stomatologiczne. Posiadamy także liczne produkty do profilaktyki higieny jamy ustnej, które dostosujemy do psiaka jak i czasu  właściciela.

Facebookgoogle_plus